Friday 13 November 2015

Niat kerana ALLAH

Ini selalu kita lupa kan. Niat kerana Allah. Easy to get pahala. The easiest way. Tetapi kita selalu abaikan hal ni. Pada kita, better buat ibadah yang Allah dah janjikan pahala. Contoh, puasa sunat Isnin dan Khamis. Memang dapat pahala inshaAllah. Tetapi kita tak sedar perbuatan harian kita pun boleh mendatangkan pahala jika diniatkan kerana Allah. Memang nampak simple and pahala kecik. Tapi kecik-kecik pun,sikit-sikit pun, kalau hari-hari buat, sepanjang masa buat, tak jadi banyak ke? Mana tahu lebih daripada pahala puasa sunat tersebut (sebagai contoh). Who knows? :)

Sama jugak dengan penulisan dalam blog ni. Mana nak tahu sesiapa sahaja boleh jadi reader. Dalam kalangan korang-korang ni kot la ada yang dapat something good, beneficial from my writing. It's always possible. Jadi, aku niatkan penulisan dalam blog ini adalah kerana Allah. Mudah-mudahan kita sama-sama dapat manfaat daripada blog ini. Hopefully, we'll be motivated to be better Muslims in future.
InshaAllah.

Dan sebenarnya banyak lagi yang boleh dikongsi bersama berkaitan topik ni. InshaAllah dalam post-post yang seterusnya, kita boleh lagi berkongsi dengan lebih mendalam dalam setiap topik-topik yang akan aku tulis nanti. Amin :)

No comments:

Post a Comment